• Wedstrijdverslag Velo jo8-5 - sv Houtwijk jo8-1

• Vandaag op een koude zaterdagochtend eindelijk na een afkeuring vorige week de eerste wedstrijd van 2023.

Op het heerlijke tijdstip van 08:15 mochten wij verzamelen voor een uitwedstrijd tegen Velo.

Jaheel en Mattia zijn vandaag helaas afwezig.

De wedstrijd vangt aan met Ishay in de wissel, Sem en Percy voorin. Raj in de goal, Rayan en Ahmet in de verdediging en Pedro en Jaxon in het midden.

De eerste kans is voor Velo als de aanvaller 1 op 1 op Raj afkomt. Gelukkig schiet Velo naast.

Het spel speelt zich vooral af op het middenveld. sv Houtwijk heeft moeite met het fysieke spel van Velo.
    Eindelijk krijgt Percy de eerste kans voor sv Houtwijk maar hij kan niet genoeg kracht zetten achter de bal.
    Door deze kans krijgt sv Houtwijk wel meer geloof en proberen het wel, maar echt gevaarlijk voor de goal van Velo wordt het niet. Rayan schiet later nog wel hard op de paal vanaf de zijkant na een genomen uitbal.

Vlak voor de rust breekt Velo nog door omdat de restverdediging niet goed stond maar Ahmet kon met zijn snelheid en met een professionele sliding herstellen.

Met een 0-0 stand gaan we de rust in waar sv Houtwijk in de andere wedstrijden meestal al een voorsprong had opgebouwd.
    Werk aan de winkel dus voor de spelers en de coach om de tweede helft toch uit een ander vaatje te tappen.

De tweede helft begint met wat omzettingen.

Na een aantal minuten schiet Rayan uit een moeilijke hoek de 1-0 binnen.

Kort daarop lijdt de keeper van Velo vlak voor zijn doel balverlies en schiet Pedro de 2-0 binnen. Deze was hem zeer gegund want Pedro speelde een dijk van een wedstrijd.

De ban was nu gebroken en Velo liet zich overklassen door sv Houtwijk.
    Nadat Ahmet hard op de lat schiet en de keeper een paar reddingen maakt scort Rayan met een mooie lob de 3-0.

De 4-0 wordt gemaakt door de enige echte Ishaaaaay!! Jaja gefeliciteerd met je eerste doelpunt. Ook Ishay heeft keihard gewerkt vandaag en een tweede had er met een beetje geluk wel ingezeten.

De 5-0 was een scrimmage voor de goal van Velo dus deze moet ik u verschuldigd blijven.
    Op het einde van de wedstrijd gaat Percy na een aantal mooie dribbels nog een paar keer op de keeper af maar de keeper redt bekwaam.

Na de wedstrijd wint sv Houtwijk ook met de penaltys.

Allemaal weer top gedaan. Jullie hebben de toeschouwers een spannende wedstrijd voorgeschoteld.

Wist u trouwens dat:

Jaxon +/- 3 maanden geleden zijn eerste wedstrijd tegen HVV heeft gevoetbald en nu op het veld rondloopt als een routinier. Wat een aanwinst voor het team.

Rayan en Ahmet als centraal duo voor niemand bang zijn en elke aanvaller in hun zak stoppen met keiharde duels.

Ishay met zijn snelheid als derde man over de aanvallers heen ging en als een soort Davy Klaasen regelmatig voor de goal kwam.

Pedro elke tweede bal voor Houtwijk veroverde.
    Percy met z'n bekende geweldige passeeracties altijd voor de dreiging vooruit zorgt.

Sem overal op het veld staat en aanvallend of verdedigend het team ondersteuning biedt.

Raj onze topkeeper misschien scoren toch iets leuker vindt dan een bal tegenhouden, maar dat laatste, natuurlijk echt net zo belangrijk is.
    Iets met een teen in de WK finale in 2014, en een voet in de afgelopen WK finale tegen Frankrijk.

Ouders bedankt voor de support.

Groetjes Rachid, Levent en Erwin